Berlin

Nu är det dags att dra igång bloggandet igen. Det var inte så lätt de första veckorna här i Berlin, vilket självklart var väntat, men innebar även att det inte fanns tid att sätta sig och göra ett inlägg här även om jag haft tillgång till internet då och då.
 
Jag kan väl börja med att säg att det är den artonde september och jag sitter utomhus med datorn i knät på bakgården till lägenheten jag flyttade in i fyra dagar efter jag kom hit. Artonde september, tjugotre grader varmt och med ett linne och tunna jeans på mig.
 
 
Det var intressant att komma till Berlin. Med tanke på att jag tidigare vägrat titta på bilder från stan hade jag ingen aning om hur den skulle se ut, och jag märkte när jag väl kom hit att jag heller inte hade några direkta förväntningar. Plötsligt var jag bara här och insåg att jag hade en jättestor och spännande stad att upptäcka from scratch, och jag har inte ens kommit nästan halvvägs trots att jag varit här i över tre veckor.
 
Jag trivs här även om det är svårt att hitta ett jobb om man inte kan flytande tyska - mycket svårare än jag trott, men jag har börjat inse lite vad jag egentligen vill göra i livet, vad jag vill bli och vad jag har på "att göra"-listan.
 
Har egentligen massor att skriva om tiden här och ännu mer att skriva om så mycket annat, men jag får ta det när jag får internet permanent, nu ska jag fortsätta jobbsökandet!
 

Kommentera här: