Och vi hade definitivt tur med vädret

Snacka om stress! Vi hade ett stort arbete att skriva i skolan, som vi haft sen flera månader tillbaka att göra, men självklart väntar man ju till sista minut innan man börjar ta tag i det. Jag hade skrivit ungefär fyra sidor fram till för några dagar sen. Det var svårt att få ändan ur nu på slutet medan jag mådde så dåligt, men när jag väl kom tillbaka till Tranås igen och varit här några timmar, och sommarvärmen verkligen hade dragit igång, ja då plötsligt mådde jag bra igen, åtminstone desto bättre att jag nånsin trodde att jag skulle må så kort tid efter allt som hänt de senaste veckorna, och med tanke på hur jag mådde bara i söndags, till och med i måndags.

Jag jobbade i garderoben i måndags kväll, det var så svinigt hektiskt under några timmar, alla i hela Tranås skulle in på Babar samtidigt, och till slut blev det att jag försökte hänga upp tretton jackor på samma galge samtidigt som jag tog betalt, lämnade tillbaka växel, stämplade fem personers armar och småpratade med sju olika personer. Det var helt galet. Och när alla människor hade kommit in och totalfyllt alla möjliga utrymmen av lokalen så bestämde andra sig för att gå hem, vilket betydde att jackor sen både skulle in och ut, för att sen växla då alla skulle ut på samma gång när vi stängde.

Pengarna bara svämmade över, dom fick inte ens plats i kassan på slutet, de låg överallt. Så jag kom hem vid halv tre på morgonen trots att vi slutade klockan ett. Garderoben såg ut som efter ett fälttåg när alla gått hem. Jag sov sen i typ elva timmar och vaknade av att mamma ringde. Då var det satevarmt ute, jag fällde upp ett paraply på balkongen som jag band fast, och satte mig sen med arbetet och skrev fyra sidor.


Ungefär såhär kan det ha sett ut


Igår var det likadant efter skolan, först träffa den übertrevliga liftaren från sist jag åkte hem, och sen dra ut på balkongen och skriva, då var det kanske sju sidor som snickrades ihop. Och skoldagen var till och med kul igår, trots att vi bara höll på att jobba med rapporten, samt satt och göttade oss i solen/åt glass och jagade efter papper som blåste omkring. Musikerna stod spontant i skolans trädgård och spelade jazz dessutom.

Men idag då ja. Det blev väldigt mycket på en gång, hade ett möte, därefter en timme här hemma innan ett provjobb som både gick bra (kändes det som) och var skitroligt, både eftersom själva arbetet passade mig där jag fick jobba mycket på egen hand med att ringa runt till en massa människor, men samtidigt med de nya kollegorna som var jättetrevliga, dom var också nya och började idag.

Erik fick vara det goda exemplet och visa how it's done innan vi fick börja ringa, och fråga om folk ville svara på frågor om kryssningar. Folk fattade inte min dialekt, en kvinna trodde att jag gjorde en undersökning om gardiner. Alla vi tre nya tjejer snackade med minst en person som på frågan "vill du svara på några frågor?" svarade "NEEEJ" och slängde på luren.

Ja sen nu ikväll skulle ju då den här rapporten vara färdig, så jag skramlade ihop några sista sidor på kvällskvisten, eller nattgrenen, och skickade iväg den färdiga uppsatsen TJUGO SEKUNDER före tolv.

Yes!

Kommentera här: