Läget för tillfället

Saknar att ha internet hemma, eller ja, jag har ju på mobilen, men det går inte att blogga därifrån, så jag tar tillfället nu när jag sitter i skolan.

Det verkar som att mycket går åt rätt håll nu. Jag har börjat på ett tredje jobb där jag håller till fem kvällar i veckan, de andra ställena verkar det vara färdigjobbat på, men det gör absolut ingenting, det var bra avslutningskvällar på båda ställena, och jobba mer än jag redan gör idag skulle jag inte orka.

Problemet är bara att jag inte kan somna efter att jag kommer hem från jobbet, i början kunde jag det, och då var det inga problem att komma upp för att gå till skolan igen dagen efter. Men idag går det inte längre, jag ligger vaken i flera timmar även om jag kommer hem och borstar tänderna direkt. Somnar oftast omkring kanske två på natten, och sen ska man upp morgonen efter, är det bara jag som är trött efter att bara ha sovit sex timmar per natt i en vecka? Jag fattar inte ens vad problemet är. Jag kan vara jättetrött när jag går och lägger mig, men så fort jag släcker lampan är jag klarvaken och bara ligger och vänder mig fram och tillbaka.

Det finns ju en massa hjälp man kan få om man har sömnproblem, sånt man kan läsa om på internet t.ex., men det är inget som funkar. Jag har provat allt snart känns det som. Är man spänd går det inte att somna enligt mamma, men jag är inte ens det, och jag har inget att vara spänd över. Jobbet är askul, kollegorna är roliga att hänga med, är flera jag trivs bra med, och det är kort tid kvar i Tranås vilket innebär att jag redan har börjat packa.

Nej, då är det väl bara att ta det som det kommer.

På återseende mitt herrskap.