Tidig jul och Österrikepepp

Det går upp och ner med bloggningen. Ibland har jag enorm lust att utforska och skriva om saker jag läser och ser, och plötsligt rinner det av mig och jag får ett större behov av att bara leva i nuet och låta dagarna flyta på.
 
De senaste två veckorna har Robert varit i Kristianstad med mig och mina föräldrar. Samtidigt kom snön, och inte lite heller. De promenader vi tagit med Micko har inneburit skuttande, rullande och springande i snön. Vi hade en tidig julafton med närmsta släkten hemma hos mormor dit även Jacke kom. 
 
Vi har varit och spelat squash, Robert och jag. Blev totalt utklassad och jag kan inte ens skylla på bollrädslan.
My och Jerri hann vi även träffa både i Lund och i Kristianstad där det blev mycket fikande och prat om livet, döden, uppfinningars eventuella obefintlighet vid ändrad evolutionär gång och vad man skulle vilja göra ifall man visste att jorden skulle gå under. Men vi hann även klämma in Sovjetiska temafester och liknande vanliga samtalsämnen under timmen vi satt på Bishop arms i stan. 
 
Efter akrobatiska konster på stationen eller vid omkringrullande i snöhög lyckades jag med att tappa min mobil, och lever nu med min gamla hopfällbara knapptelefon som startar om sig själv lite som den känner för.
 
Vi hade även en heldag i Helsingör tillsammans med föräldrarna där vi strosade runt bland de mysiga gränderna följt av ett besök på Ebbas fik i Helsingborg - femtiotalsfiket, med en jukebox som jag utnyttjade flitigt.
Vi var även hos min mormors syster och hennes man där jag bakade pepparkakor med Inger medans Robert och Bosse spelade Tomb Raider, precis som förra året.
 
Annars har det mest varit julmys med granpyntande, promenader i snön på A3 med Micko och Robert, julklappsinhandlande och mysiga kvällar vid brasan, för att inte glömma julkalendern: Mysteriet på Greveholm.
 
Nu sitter jag hos min käre bror i Göteborg efter ett stopp hos My och Jerri i Lund. Jacke är och målar, Robert är och träffar några kompisar varav en tidigare bodde i Berlin, och själv försöker jag komma över illamående från tågresan och ska strax gå och köpa kvällsmat.
 
Blir nog inte mycket bloggande de kommande dagarna, nästa vecka bär det av mot Österrike och fyra månaders jobb, börjar blogga igen när jag hittar tid till det.
 
På återseende mitt herrskap!

Kommentera här: