Italien dag tretton - Rom till Bolzano

Må vara den tråkigaste dagen under hela resan, trots att det gick fortare än nånsin eftersom jag dekorerade min hatt samt satt och löste trettioelva sodukos med musik i öronen.

Vi startade från vår kära camping i Rom under morgonen runt åtta. Vår plan att sjunga i duscharna misslyckades ganska stort när vi upptäckte att musiken inte började spelas förrän någon timme efter vi for norrut igen.


Ungefär elva timmar senare med ett tågbyte var vi framme i Bolzano där Silvia, en av tjejerna från Würzburg, hämtade upp oss. Vi gick till en "cablecar" och åkte upp i bergen där Silvia och hennes familj bodde. Jag trodde aldrig jag skulle få vara med om något liknande, kändes som en modern version av Stig-Helmers sällskapsresan med de vagnar som tog människor upp i de snöklädda bergen, med skillnaden att detta var sommarväder och kändes ganska säkert.



På kvällen träffade vi hela familjen. Brödrar, föräldrar, kusiner, mostrar, hundar, vänner, grannar och allt vad det var. Trevliga människor som tur nog kunde ganska så bra engelska. Fick se en del Stockholms- och Islandsbilder av storebrodern Marco som varit ute och rest ganska mycket.

Familjen hade även en chokladfontän och massor av frukt. Gott. Fast jag åt inte av chokladen eftersom jag var tolv meter för långt ifrån mina laktostabletter.


Kommentera här: