Historien om prova inte detta hemma

Tänkte bara skriva en kort uppdatering. Ja inte för att jag varit borta längre än vanligt, utan för att jag vet att några människor hemma i Sverige följer Tysklandstiden.

För en månad sen ledde en förkylning till bihålsinflammation, för att nyligen gå över till bronkit. Detta åtgärdades efter ett doktorbesök och en veckas antibiotikaintag. Förra måndagen hostade jag med vriden kropp vilket resulterade i smärta.. blabla.. sjukhusbesök, femtielva undersökningar, röntgen och smärtstillande genom armen. Under onsdagen kunde jag knappt gå och definitivt inte ta mig ur sängen på egen hand. Jag och Robert tog oss till fabror doktorn som skickade oss vidare till en ortoped som trodde jag hade en nerv klämd i ryggraden fram till han såg min grad av smärta och skickade mig till röngen i tro om brutna revben. Negativt. Hostattack, kunde inte längre stå på egna ben. Tortyrspårvagnsfärd till sjukhuset. Rullstolsåkning. Smärtstillande dropp och inläggning på sjukhuset.

Smärtstillande droppet var inte tillräckligt, dagen efter fick jag ännu starkare tillsammans med ett par olika tabletter att ta tre gånger om dagen. Vila, sova, besök av världens finaste Hannah, Vivi, Kristina och verkligen bästaste Robert som fanns där och tog hand om mig varje dag. Efter fem nätter skrevs jag ut, och på yra och vingliga ben lämnade vi sjukhuset i måndags.

Dom visste nog inte riktigt vad det var för fel på mig. Kanske lungsäcksinflammation och kanske inflammation i skelettmusklerna kring vänster lunga. Men nu mår jag äntligen bättre och idag kan jag gå i trappor igen!

Kommentera här: