Fantastiska tre veckor

Och nu har jag kommit hem från Känsö.
 
Jag saknar flera av dom som jag kom lite närmre ute i Göteborg, är alltid konstigt att skickas tillbaka till det civila efter att vara så van vid att ha levt på ett annat sätt i flera veckor. Jag vet inte riktigt vad jag ska säg om själva ungdomsutbildningen med tanke på att jag uppenbarligen inte hamnade på rätt kurs då jag tillhör armén och inte marinen. Hade lektioner i excercis, tält, sjukvård och morse, var dessutom gruppchef för en av de fyra grupperna på fortsättningskursen samt att jag hade hand om en del uppställningar, visitationer och var lite fotograf vid sidan av. Egentligen upptäckte jag tidigt att jag inte trivdes på vattnet, särskilt på de båtar utan motor vilket jag visste sen Märsgarn men ändå kände att jag ville jobba med. Det var helt galet vilka sjöben jag hade efter fem dagar ute på havet, kände mig full i flera dagar efteråt.

Jag kör bara en snabb reflektion över hela kursen men skriver mer när jag får tid. Jag kan bara säg att det var ett helt jävla underbart jobb.

Men det ska väl vara Göteborgare till det!