Dag 10 - Bloggfavoriter

Jag har ganska svårt för att verkligen fästa mig vid en blogg. Det brukar bero på att jag i början fick en uppfattning om att det stod intressanta och tänkvärda saker, men att det i slutändan bestod av 90 % "såhär blir du snygg och smal", "jag vill ha uppmärksamhet" och "vinn skräp". Dom människorna tappar jag respekten för rätt rejält. Börjar bloggen bli större försvinner oftast det personliga, då går det mer ut på att fånga mer publicitet för att kanske tjäna några kronor på det hela. I samma veva ryker denna person från min lista av vad jag vill lägga min tid på att läsa.

Lady Dahmer
gillar jag på grund av hennes brinnande för att starta diskussioner om smarta saker gällande "genustänk". Äntligen någon som pratar och argumenterar, med vett i skallen dessutom.

Anna Kaagaard Kristensen
verkar allmänbildad, smart och delger dina åsikter på ett fängslande sätt.
Dock följer jag inte hennes blogg nåt värst efter jag läste hur hon beskriver sig själv: "jag är sarkastisk, självgod och egocentrisk och jag pratar oftast mer än vad jag lyssnar, alltså jag lyssnar ju men jag blir oftast tyst när jag blir tvungen att andas mellan utläggningarna". Sådana människor har jag otroligt svårt för. Men jag går in där då och då och förbluffas ibland över hur otroligt jävla bra hon kan uttrycka sig om saker jag håller med om.

Kenza - chockerande kanske? Men hon är nog den enda stora bloggaren jag vet som är "på riktigt". Hennes humor är sjukt jävla galen, hon inspirerar en och är en bra underhållning när man bara vill läsa om något lättsamt.

Ketchupmamman har jag börjat följa nyligen. Hon är helt jävla störd, och det menar jag som en enorm komplimang. Hennes oväntade kommentarer är ibland hysteriskt roliga. Var får människan allt från?