Vart ska detta sluta

Vafasen.. Jag har ett dagens i-landsproblem, nämligen att jag börjar shoppa alldeles för mycket.
Eller snarare att jag släppt min spärr att bara spara och spara.. Har varit en sparare så länge jag kan minnas och alltid varit snål mot mig själv. Har inte en enda gång haft tomt på mitt konto utan varit försiktig med vad jag spenderat mina pengar på.

Nu jäklar har jag ofta minst en timmes väntan i stan varje dag då jag går och dräller med minstingen innan vi tar bussen upp till Frankenwarte. Och vill man vara ute i detta vädret? Okej jag ska inte klaga, för vi har bara minus en grad och snöfritt, men det räcker för att göra en liten två-åring gnällig och för att det ska växa fram ett enormt begär att gå i ide från min sida. Därför går vi in i affärer. Vad finns numera i affärerna? REA. Slutrea där allt är billigt och allt finns i min storlek. Står alltid och tänker "är detta något jag behöver?" innan jag funderar vidare.. "nej, men satfläsk så snygga grejer" och köper det ändå. Lovar mig sen att "nu behöver jag bara ett par jeans, och sen ska jag icke köpa mer". Hittar dock aldrig de byxor jag letar efter utan kommer hem med en massa andra saker istället..

Är väldigt intresserad av hur allt ska lyckas komma med mig hem till Sverige igen. När jag reste hit var det tillåtet att ha med sig tjugo kilo bagage, vilket var ganska exakt när tjejen på flygplatsen la väskan på vågen och skickade mig vidare. Men nu får jag snart dra med mig Hannah att sälja mina gamla grejer på loppmarknaden som tydligen brukar vara här i stan varje vår. Räknade ihop att det iallafall är två plagg jag kan sälja.

Suck..

Kommentera här: