Dag 15 - Mina drömmar

Det här ämnet kan man tolka på olika sätt.
Snackar vi vad mitt huvud sysslar med under nätterna är det ju en helt annan historia än vad jag har för drömmar inför framtiden.

För några år sen skrev jag då och då om kinaskor, kraschlandningar, ankor i fontäner, animerade instruktörer i klänning och allt vad jag nu bearbetade under nätterna. Jag är inte speciellt känd för att ha de mest lättförklarade och sammanhängande drömmarna, och det vet jag flera personer som kan skriva under.

Här i Tyskland berättar jag alltid för Robert vad jag drömt om när vi vaknat, och jag inser att mitt huvud fortfarande består av galenskaper när jag sover. Dock ångrar jag att dessa inte skrivs ner oftare, hade varit kul att spara.
Men jag kan ju även ställa en fråga till er: vill ni att jag skriver mer om mina drömmar här i bloggen?



Och drömmarna för framtiden då?
När vi fick som uppgift att skriva ner våra framtidsplaner i skolan satt jag och Dallo kvar längst av alla elever. Skrev och skrev och skrev..
Det är så mycket jag vill göra. Bo på olika platser i världen, besöka så många ställen, fortsätta i försvarsmakten och kanske utbildas till polis. Att drömma är inte samma sak som att rada upp en lista över vad jag faktiskt kommer göra, därför drar jag även till med andra saker som passar in under detta ämne: skriva minst en bok, slutföra min lista över hundra saker jag ska göra innan jag dör (och dessutom genomföra den), hålla på med film genom mina filmidéer och intresset av att både stå framför och bakom kameran, utbildas inom journalism, volontärarbeta i ett land far, far away och listan kan göras hur lång som helst.

Får väl se vart man hamnar efter året i Tyskland.
Men mina drömmar vill jag aldrig lägga åt sidan, det är livet för kort för.

Kommentera här: