And here we go

Jag tänkte dra igång och skriva om vad jag haft för mig på sistone.

För ett ganska bra tag sen var jag och en hel drös av tjejer från alla möjliga länder i Frankfurt. Jag och australienska Hannah gick och småpratade i rulltrappan upp från tunnelbanan och jag berättade om den tiden jag var barn och brukade springa ner för rulltrappan på Kappahl som gick uppåt tillsammans med Frits.

Helt plötsligt hade vi en storslagen plan; en lista över femtio saker att göra innan vi åker hem från Tyskland, varav den första punkten var att antingen ta oss upp eller ner för den längsta rulltrappan vi kunde hitta, så länge det var i fel riktning.
Varje gång vi träffades drog vi till med nya planer för att kunna fylla pappret och börja kryssa av så fort som möjligt, femtio saker tar en stund att genomföra, och vi har en begränsad tid att stanna i landet.

Listan slutfördes under norska Kristinas födelsedagsfest för ett par månader sen, vilken förövrigt var sjukt rolig då vi körde limbo, åt chips och hade grymt sällskap.

Snart hade vi även bestämt oss för vilket nummer vi skulle börja med. En kväll band vi fast mitt ena ben med ett av hennes och promenerade/snubblade omkring sådär fram till vi tackade för oss och gick hem. Ett uteställe släppte inte in oss, nästa var fullt av cigarettrök och tredje gången gillt, då slog vi oss ner på en bänk inne i en källarkrog där dom spelade gammal tjejfilmsmusik, och vi tog bilder.

 


Nu ska jag och Robert gå och göra köttbullar. Fasen vad jag saknar svensk mat ibland..
På återseende mitt herrskap!

Kommentera här: