Vad man kommer att tänka på kvart över tio en torsdagskväll

Förra gången jag var på en av försvarsmaktens utbildningar sköt vi med lös ammunition när vi övade i skogen. Vid en tillbakaryckning kände jag på mig att mitt hörselskydd satt fel, mer fel än mitt vanliga problem att vänster sida funkade varannan dag och vissa eftermiddagar. Tyvärr öppnades även eld på min vänstra sida, vilket gjorde att jag efter övningens slut bara hörde ett tomt tjut i det vänsta örat. Obehagligt som satan, men som tur var gick det över efter ett halvt dygn.

Under den förrförra utbildningen hade vi faktiskt en lektion just i detta. Hörseln.
Innan brydde jag mig inte så mycket om hörselskydd på konserter och annat, jag lät det ringa i hela huvudet, jag visste att det alltid skulle gå över.

Men jag kan lova er att det inte är så satans mysigt att alltid ha det ljudet i huvudet som jag hade efter skotten, och numera bär jag alltid öronproppar med mig. En dag blir det för mycket, och det kan inte kroppen reparera.

Så bara ett tips: var rädd om er hörsel.
1 Lucke:

skriven

Hejsan, vad göres? :)

Kommentera här: