Tysk awesome helg

Idag! Idag var första dagen sen jag kom till Tyskland som jag kände att detta faktiskt är mitt hem. Att jag inte längre bor i Sverige utan att jag har flyttat utomlands och bor i en helt ny stad och i helt nytt land. Det slog mig plötsligt när jag satt på bussen. Eftersom jag brukar fara runt några veckor på utbildningar och några runt i Sverige och åker hit och dit hela tiden så kändes detta likadant fram till nu. Innan kändes det bara på samma sätt, som att det var några veckor som spenderades här och saknaden efter föräldrarna och alla där hemma hade inte riktigt slagit in. Först nu inser jag att jag faktiskt kommer spendera ett helt år här. Och det menar jag på ett riktigt jävla bra sätt.

Denna helgen var awesome. I lördags kväll träffade jag några av tjejerna från tyskalektionen, och deras volontärkompisar. Det var en norska, en från Mexico, två från Frankrike, en från Polen, Australien och en italienska. Vi gick till en vinkällare i Residenz, vilken var fylld av en massa femtioåriga tyskar som samtidigt som vi tyckte det var en bra idé att gå en guidad tur genom hela källaren.

Eftersom jag uppenbarligen var den enda som inte förstod tyska var mina försök att hänga med totalt misslyckade. När jag stod och tittade på guiden och undrade vad han pratade om upptäckte jag efter en stund att alla människor var vända åt mitt håll, och tittade uppenbarligen på väggen bakom mig. När jag efter ett skrattanfall vände mig för att återigen hamna rätt stod jag antagligen där och glodde på väggen i tre minuter för länge. När jag började hänga med var dom redan på väg in i nästa rum.




Sen träffade vi två killar som norska Kristina kände, och gick med dom till en pub där folket från universitetet brukar vara. Skitnajs ställe. Tyskarna är så öppna jämfört med i Sverige, så under kvällen hann jag bland annat med att fira en random killes födelsedag med hans kompisar. Sen stannade jag en kille med en norsk flagga på jackan, wohooo. Fast han var inte från Norge. Men han gillade Dimmu Borgir. Sen missade jag bussen och sov hos honom, och snackade en massa skit halva natten, och skulle sen upp tidigt på söndagen.

För då åkte alla tjejerna och från lördagen utom polskan till Nürnberg, där vi fick med oss en av deras kompisar från Turkiet och gick på dess välkända julmarknad där vi promenerade runt på förmiddagen och frös röven av oss. Jag hade bara tunna strumpbyxor och en klänning från dagen innan, så jag var tvungen att köpa strumpor av alpaka-ull det första jag gjorde. När vi gått runt i allt det myspysiga tog vi oss istället upp till slottet som ligger i staden, där vi gick upp i tornet och tittade på utsikten över stan.

Därefter delade vi på oss så att tre åkte till ett leksaksmuseum medans vi fem sista åkte till ett Hitlermuseum. Så otroligt intressant att det inte var klokt. Däremot kan jag skriva om det i ett annat inlägg ifall ni vill. Nu vet jag att ni är ganska svårflörtade, så jag tolkar det som ett ja vilket som.

Resan hem var sen allmänt övertrött och jag babblade om en massa nonsens och dom fattade ingenting och blev sen likadana och kallade mig "crazy swedish people".

Nej nu ska jag sova. Jag skriver mer om massor en annan gång.
Gute nacht.

Kommentera här: