Hop like a kangaroo

Ja okej, lite dålig har jag varit på att blogga idag då.
Och igår.

Sitter och lyssnar på Tenatious D - Tribute på svensk radio och har det bra just nu.
Dagen bestod av min första tyskalektion hemma hos en privatperson, tillsammans med en norska, en från Polen, en från Ukraina och en australienska. Dock hade dom gått den kursen sen i september och läst ganska mycket tyska i skolan tidigare, så jag var definitivt i underläge och koncentrerade mig som en get första halvtimmen för att fatta vad dom pratade om. Andra halvtimmen höll det inte längre, så jag tittade på uppstoppade spindlar och funderade på hur jag skulle ta mig tillbaka till huset efteråt. Konstigt ändå hur fort hjärnan kan tröttas ut genom att bara översätta till andra språk i huvudet.

Efteråt gick vi till bussen och åkte in till Würzburg från byn bredvid där lektionen varit. Fick massa tid att prata med dom, som är i Tyskland för ett volontärår där de jobbar på olika dagis. Tydligen kunde de tyska killarna även göra så för att slippa lumpen. Om de gick med på att lägga ett och ett halvt år åt att jobba frivilligt på ett av kommunens ställe fick de en fribiljett ifrån det militära.

Resten av dagen har jag faktiskt bara sovit. Hade en förkylning på gång, vilken jag inte känner av längre som tur är. Och nej, jag lämnade inte barnen ensamma. Barbara är ledig på onsdagar.

Ska gå och kolla på sista halvan av "Sherlock holmes smarter brother" som jag somnade från tidigare idag. Det är en film med de tre nedanstående skådespelarna som gjort många filmer ihop, bland annat "det våras för Frankenstein" och "det våras för Sheriffen".

Väldigt sevärd film faktiskt, men inte så känd.

Gene Wilder

 

Madeleine Kahn

 

Marty Feldman

 

Godafton och på återseende mitt herrskap

Kommentera här: