Guten abend

Nu ska det tydligen komma hit ganska många människor, bland annat familjens förra au pair från Australien som dök upp här igårkväll, för att sjunga sing star. Herrejistanes.

Det är helt otroligt vad skönt det är att få skriva på svenska. När man bara träffar tyska om dagarna, där man endast försöker konversera med barnen på detta språk, och engelska med föräldrarna går det över till att man inte längre tänker på svenska. Haha det är till och med så att när jag tänker försöker komma på de orden jag saknar på engelska eller tyska, och glömmer bort att det faktiskt bara går att tänka som en vanlig människa på mitt eget språk.

Jag gråter fortfarande efter att jag för en stund sen var inne på Joakim Forsbergs blogg och läste detta:
Gå in på google maps. Välj vägbeskrivningar. Skriv in från Japan till Kina och välj länderna. Kolla nummer 43 i listan över vad man ska göra för att komma fram.

Trevlig kväll och på återseende mitt herrskap!