Det var den nittonde

Idag är ännu en sjukdag, så då kan jag väl passa på och skriva ett inlägg för varje dag sen jag kom hem från New York.

Under onsdagen förra veckan skulle jag vara på en viss plats, en viss tidpunkt utan att ha kommit ihåg någon av dom. Så när jag under morgonen sprang runt på gamla sjukhusområdet fick jag syn på en av killarna från jobbet. Han visade mig åt vilket håll jag skulle fortsätta virra runt. För inte hittade jag det. Jag frågade både en postkille, en trädgårdsman och en ung tös innan jag kom in i en byggnad som verkade rätt. Men icke. Så stackarna där inne fick leda mig i gångar under marken för att TILL SLUT komma fram till medicinutbildningen. Tjugo minuter för tidigt.

Några timmar senare gick jag bort till Idus, där vi bland annat tittade på fina bilder av män i kycklingdräkter.

På eftermiddagen gick vi och fikade med Möj på trendis uteservering, där Ida försökte beställa rörsaft och vi konstaterade att när den första ostabiten är kastad blir det inbördeskrig i Thailand.