Shopping med Petrusch

Idag var Petri och jag i Malmö för att gå lite i affärer. Jag hade ganska många saker jag tänkte köpa, och hade inga som helst planer på att köpa vanliga kläder. Men det var lättare sagt än gjort. Så jag kom hem med ett par byxor, jeansleggins, ett linne, hängslen, två kajalpennor och en bh. Också ett par byxor som jag sen tänker göra om till ett par shorts eftersom de har vida byxben som jag tycker är skitfult. Tar och fotar allt senare när jag är hemma.

På tåget hem satt vi och snackade med en dam som bodde i Frankrike men som egentligen var från Karlshamn. Hon var trevlig. Jag har insett att det faktiskt är helt okej att prata med främlingar, för att dom faktiskt är väldigt trevliga tillbaka. Som när en tjej kom ut ur ett omklädningsrum på Zara och ville höra hennes kompis åsikt om shortsen hon hade på sig, så sa istället jag vad jag tyckte eftersom hennes kompis var och bytte om i omklädningsrummet bredvid.

Dessutom frågade jag ett par damer om dom behövde hjälp med biljetterna på stationen i Malmö, vilket dom faktiskt gjorde. Sen var det skitfint väder hela dagen så man var på bra humör. Både jag och Angelica var på hugget. Hon fick också en jäkla massa handlat. Bland annat en skitsnygg klänning, ett armband och en skjorta.

Nu får jag ta och spara lite pengar tills USA-resan i mitten av maj.
På återseende mitt herrskap

Kommentera här: