En söndag

Igår träffade jag världens bästa Frits, som alltid är bra på att pigga upp, peppa och vara allmänt skitbra.
Vi gick en runda med Micko, snackade massor, planerade det ena och det andra, stack till videomix och köpte godis, och sen drog vi hem till henne på kvällen och kollade på film. Systrar i jeans och pippi långstrump som skulle rädda sin pappa från sjörövare. Haha vi kom på att vi var alldeles för gamla för såna filmer med tanke på att vi analyserade sönder allt. Som att vi blev väldigt facinerade över att Pippis pappa slängde ut en flaskpost genom fönstret i ett land långt söderut i Europa, och att den hamnade i en sjö i Sverige. Inte illa.

Dock somnade jag tjugo minuter innan filmen var slut.
Sen på natten drömde jag massa konstiga saker. Men en av grejerna var att Frits kom och ställde sig vid sängen och sa att jag måste sticka om en halvtimme, och då var det kolsvart ute och klockan måste varit runt fyra kanske. När jag sen vaknade några timmar senare var jag inte säker på om det var en dröm eller inte.

Men nu är jag hemma igen, men har dock inte mycket att göra, så jag sticker till mormor och umgås lite med henne.

Vad har ni gjort i helgen?

Kommentera här: