Antingen inget eller allt på en gång

För ett par dagar sen skrev jag ett inlägg om drömmar och mål i livet.
Samma kväll skickade jag ett mail till klostret utanför Höör.
Morgonen efter vaknade jag av att mobilen ringde.
Det var en man från ovanstående plats som undrade om jag var intresserad av ett jobb i sommar. Nyvaken och förvirrad förstod jag inte först vad det handlade om, men när det väl gick upp ett ljus blev jag så entusiastisk att jag efteråt skickade mail till resten av slotten i skåne samt till ett par andra ställen.
Nu ramlar mailen in från alla möjliga platser. Dock handlar det mest om att de tackar för frågan och att de har fullt, men ibland har man turen att de faktiskt är intresserade och vill veta mer om en.

Detta har gjort att jag fortsatt att skicka till alla möjliga ställen jag kan komma på.
Dessutom gick jag och delade CV på ett äldreboende igår och hade turen att få komma på möte under nästa vecka. Idag har jag också gått och delat ut ett, de verkade måttligt intresserade, men man får hålla tummarna. Som jag skrivit tidigare så är jag oerhört jobbsugen nu och vill ha pengar att spara till hösten och sommaren.

Förslag på ställen man kan söka jobb på i sommar där man mestadels är utomhus?

Kommentera här: