Tschugohundranijo

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Hur mycket som helst. Tog studenten, åkte på solsemester utan föräldrarna, jobbade som befäl, varit på vinterkurs med flygvapnet, hamnat ute på youtube och varit i Oslo.
Höll du några av dina nyårslöften? Jag hade inga nyårslöften det året. Stod bara fast vid det jag haft året tidigare fram till i juli när jag började äta godis igen.
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nu är jag lite dålig på årtal, men jag chansar på att det var 2009 som Nellie och Felicia blev mammor.
Dog någon som stod dig nära? Nej, som tur är.
Vilka länder besökte du? Norge, Danmark, Thailand.
Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? ETT FAST JOBB!
Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? 12 juni och 7 oktober
Vad var din största framgång 2009? Gick från att vara ungdom till att utbildas till biträdande instruktör och ha befälet över tvåhundratrettiofemtusensexhundranittiotre människor. Typ.
Största misstaget? Stämplade inte biljetten i Norge och fick böta 1100 svenska kronor.
Har du varit sjuk eller skadat dig? Har förmodligen årets rekord i att vara förkyld längst. Från början av juni till mitten av juli.
Bästa köpet? Resan till Thailand
Vad spenderade du mest pengar på? Resor hit och dit. Egentligen vet jag inte vart alla mina pengar tar vägen.
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? "Pitbull - I know you want me" kommer alltid vara Thailand 2009 med Dallo. Rapa papapapapapapapapa kommer alltid vara studenten.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Jag får nog säg att jag varit ganska glad. Fast jag är glad för det mesta. Detta året skulle man snarare kalla mig lycklig.
Vad önskar du att du gjort mer? Varit på studentgrejerna typ 3:3. Träffat tjejerna.
Vad önskar du att du gjort mindre? Blinkat
Hur tillbringar du julen? Hos mormor med familjen och mormors syster & man. Även med M senare på kvällen
Blev du kär i år? JA. I M.
Favoritprogram på TV? Parlamentet. Kan egentligen nämna hur mycket som helst.
Bästa boken du läste i år? Något om ett franskt slott och en konstig pojkvän i England.
Största musikaliska upptäckten?OneRepublic
Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Biljett till Magnus Ugglas revy
Något du önskade dig men inte fick? Digital systemkamera
Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Väcktes två gånger mitt i natten av att först pappa sjöng och andra gången av att mamma sjöng. Spelade sen in "konsten att dansa i främlingars vardagsrum" med Dallo och Alm, åt kinamat med mina föräldrar och träffade M.
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Säkert mycket. Om jag fått mitt projektarbete utskickat, om jag hittat "in kommer Gösta-filmen", om jag varit frisk under studentveckan osv.
Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Sofistikerad. HAHA.
Vad fick dig att må bra? Snarare vem. M. Och Thailand, Stockholm och vännerna.
Vilken kändis var du mest sugen på? Censur. Jag är inte sugen på kändisar. (A)
Vem saknade du? Jag saknade en jäkla massa vid olika tillfällen. Mormor ibland, tjejerna ibland, Celine ibland osv.
De bästa nya människorna du träffade? Folket på Märsgarn, i Thailand och M:s vänner.