Vi hade iallafall tur med vädret

Förra kvällen tyckte jag, M och L att vi skulle hitta på något exotiskt för en gångs skull.
Så vi cyklade till bowlinghallen på Näsby. Dom hade druckit några öl och drack dessutom under spelets gång, medans jag höll mig till mitt hederliga vatten.
Jag vet inte om det spelade in i resultatet, men dom var iallafall kassa, medans jag (för första gången i mitt liv tror jag) vann stort under båda omgångarna!
Men maskinen skulle strula ibland och välte ner käglor som skulle stå och hakade upp sig så inget hände två gånger. Upprörda som vi var gick vi och klagade, och fick sen en extra timme att spela när vi kände för det.

När vi sen kommit förbi cykelvägen under bron skulle vi vända och cykla hållet genom stan, men innan dess skulle jag hoppa upp på M:s rygg. Det var helt misslyckat och vi försökte några gånger, fram till att jag för en gångs skull hoppade upp ganska högt, så M böjde sig framåt för att sen snubbla så vi båda trillade ner i asfalten.
Ja det gjorde ont, men vi reste oss efter en stund. Men då fick jag en jäkla magonda som vägrade släppa, och när jag gick några steg blev det värre. Då kom mina kollegor hej hej (polisen) förbi och undrade hur det var med mig.
Då hade jag så ont att jag knappt kunde stå upp, så dom snälla herrarna skjutsade mig till akuten och fick sen stödja mig hela vägen in eftersom jag knappt kunde gå.
Så förbi väntrummet och direkt in på akuten där en kvinna la mig på en säng, tryckte på magen och gav mig smärtstillande. Också kom M dit som hade cyklat och höll mig sällskap i en timme tills tabletterna börjat "verka", då skulle kvinnan se om jag kunde gå. Det gick lite halvdant men det gick bättre än tidigare.
Så då fick vi åka hem med mamma som kom och hämtade oss.

Så idag känner jag mig ganska handikappad och ska snart gå och äta frukost.
På återseende mitt herrskap