Rekomenderar!

Innan jag lägger mig i ett sjuhundra år långt bad tänkte jag att jag skulle skriva om en av dessa saker jag sagt att det ska bli ett inlägg om. Nämligen en kille som heter Joakim Forsberg.

Att det är den bloggen jag föredrar mest av alla beror nog mest på att vi är så fruktansvärt lika. Vi hade skrivit om flera ämnen som påminde om varandra när jag hittade hans blogg, och det är ofta som att bara låta någon annan skriva vad jag tänker. Många egenskaper har vi dessutom gemensamt, vilket gör det kul att läsa om hur han hanterar situationer och reagerar i vissa sammanhang.

Men det som verkligen fick mig att fastna för hans blogg var inläggen om åsikter han hade inom vissa områden. Dessutom har han ett sätt att skriva på som gör en intresserad och nästan engagerad.
Han tar upp saker som djurplågeri, fjortisar, särskrivning, vänskap och våldtäkter också vidare.
Det är nästan tack vare hans blogg som man återfått lite hopp om människan, just på grund av att han är så klok och besitter starkt etiskt tänkande.

Jag rekomenderar iallafall alla att gå in och läsa lite, särskilt er som tar ställning och har starka åsikter inom olika frågor, bland annat de som berör samhället.

http://joakimforsberg.blogg.se/

På återseende mitt herrskap

1 JOAKIM.:

skriven

oj, haha.. det här hade jag faktiskt inte läst :) oerhört kul att läsa iallafall, det värmer måste jag säga!

Kommentera här: