Hade nästan glömt..

Fick idag i uppdrag av min käre mor att städa bland alla gamla lådor som står på mitt rum och på vinden.
Inte kunde jag ana att det skulle bli så roligt och inspirerande. Jag trodde att allt från högstadiet och tidigare, med undantag för smycken, skulle vara borta för länge sen. Men nej jag hittade brända skivor med musik jag inte hört på år och dar och skolarbeten från åttan och nian. Att jag skrev en tjugofem sidor lång uppsats efter kristallnatten 2005 hade jag helt glömt bort..

"Vi kom ungefär 15-20 meter, då en skrek:
- HAN HAR EN PISTOL!!!
Min första tanke var "NAZISTERNA".
Jag fick syn på ett par kängor, vände och sprang så fort jag kunde bland allt folkvimmel. Jag kände att N tog tag i min arm och hon skrek någonting om att hon var rädd. Jag kände sen att hon släppte taget om min arm. Jag var för rädd för att vända mig om, så jag fortsatte att springa.
Jag kom en bit ut på vägen som vi nyss hade gått över, då en polis tog tag i mig och skrek:
- STANNA!
Jag vågade inte göra något annat, men jag hann inte stanna förrän han drog bort mig till en gul vägg där det redan stod ett ganska stort antal ungdomar med händerna uppe mot muren."

Hittade några gamla bilder i Lollo och Fritsies bdb. Har själv inga bilder från den tiden efter att datorn kraschade för typ tre år sen. Första bilden är tagen på tåget på väg hem från Auschwitz, andra bilden är från skolavslutningen och tredje bilden är från balen i nian. Shit vad jag saknar den tiden.

Well. Back to work.

1 H A I D I J A K O B S S O N:

skriven

*SV:* okej okej :D:D

Kommentera här: