Oslo

Egentligen var det tænkt att jag skulle bo på vandrarhem i Oslo och att jag dærmed inte skulle ha tillgång till en dator. Men! Igår træffade jag mammas kusin Margareta med man, Werner, och deras yngste dotter Camilla, och med tanke på att Camilla och hennes son bor i Oslo så tyckte hon det var sjælvklart att jag bodde hos dom.
Det læt som en idé att minnas och så blev det. Så jag kom hit før några timmar sen och att hon har dator ær perfa.

Norge ær førøvrigt riktigt najs. Jag och mormor kom till Fredrikstad i fredags kvæll och bodde hos morfars døde brors ænka Eva i gamlebyn de førsta två nætterna. Fattar ni hur mysigt dær ær? Jag gick førvisso sækert tre varv runt området innan jag hittade ut dærifrån, men jag kom fram till vallar och ruiner och små gator i gammeldags stil efter en stunds virrigt runtspringande. Min kamera ær kanske inte så mycket att hænga i granen nær man ska fota i mørker, men några bilder blev det. Sen bokstavligt talat skuttade jag hem till Eva igen, sjungandes på good charlotte och tiger army låtar.

Innan idag træffade jag min treonhalvmenning Celine som jag inte sett på øver fem år. Awesome!
Hon var hemma hos Eva några timmar och vi hade ju massa att snacka om. Sen kørde hennes pojkvæn mig till busshållsplatsen. I bilen satt Celine och jag och snackade gamla minnen. Hon kan inte sæg sju på svenska, det blir typ:
- Schøue
Och jag kan inte uttala det norska namnet Kirsten, før det blir något i stil med:
- Schischtnnnnn

Men ja nu ær jag som sagt i Oslo. Inte den lættaste staden precis. Jag hittade knappt från busshållsplatsen till tågstationen, vilken låg cirka tvåhundra meter dærifrån. Imorgon ska jag ringa typ sjuhundratusen samtal och vara allmænt påtrængande och dela ut CV till allt och alla. Om jag nu hittar centrum det vill sæga.

Så det ær væl lika bra att gå och lægga sig nu.
Skicka gærna ett sms någon dag ni som vill. Dallo jag vill veta allt om din resa.
Nær jag kommer hjem så det krævs en fruntimmerstræff!
Ha det

Kommentera här: