Stockholm, nej inte förra helgen, i mars.

När man sitter och läser egenom tidigare blogginlägg märker man hur mycket man egentligen glömt att skriva om. En del saker nämner jag aldrig, inte för att det är för personligt, men för att jag tycker det är roligare att berätta om de mest storslagna händelserna i verkligheten, när jag träffar människor, och eftersom att de flesta av mina närmsta vänner läser bloggen så är alltså en del saker cencurerade härifrån. Men vissa saker har jag bara glömt, antagligen för att jag inte haft någon lust att skriva blogg just då och sen fortsatt att ta upp nyare händelser.
Men kanske man skulle sammanfatta alltihop. Eftersom jag har lust att skriva massor just nu borde jag ta det i flera inlägg så att jag inte tröttar ut er med mina uppsatser. Okey, vad har jag att skriva om, vad hände för längst tid sedan?

Jo! Stockholm i mars eftersom jag skulle åka till Livgardet för att intervjua befäl och värnpliktiga till tidningen jag gjorde som projektarbete. Dock var det endast ett fåtal timmar av tre-fyra dagar som gick åt military business så man hann ju med en hel del, och bodde hemma hos Louis gjorde man dessutom. Så ja, vad gjorde vi? Första kvällen gick till en skidbacke mitt i Stockholm och skulle gå upp för den. Det var... brant och jag hade hans enorma mössa på huvudet så jag kröp upp i snön, mindre smart, men vad gör man. När man väl kom upp var det riktigt, riktigt najs utsikt, man såg hela vägen till.. ja.. andra delen av Stockholm I guess. När vi skulle ner var det lika galet för det var skitbrant och jag fick dåligt samvete för att jag förstörde de framtida skidåkarnas nypistade backe.
Nåväl, andra dagen skulle jag och Louis alltså till Livgardet som låg en bit utanför stan, det var en tjej som hämtade oss någonstans på en station och körde oss direkt till en skjutbana som var inomhus och vi fick intervjua en kvinnlig värnpliktig en stund. Sen fortsatte rundvandringen och vi fick se fordon som var med på utlandstjänster och därefter förstöra fredagsstädningen för de värnpliktiga i någon kasern där vi även talade med en mycket trevlig och stilig löjtnant. Det enda trista var att han blundade på den enda bilden jag tog av honom. Nedrans.

Samma kväll var vi på ett enormt biljardställe, typ tre våningar med massor av biljardbord, ashög musik och mycket dricka. Louis goda kamrater var också där, Anna är nog det enda namnet jag kommer ihåg. Skitkul var det iallafall, för det var ganska längesen man spelade så mycket biljard, prao F 17 2005 hähä, det är ingen läsare som fattar, så never mind. Efteråt stack alla åt olika håll utom jag och Louis. Jag ville studera stureplan på närme håll en fredagsnatt, och Louis gick med på det för att kolla upp djurlivet. Vi snurrade runt där ett tag mellan spybar och alla andra ställen som fanns i närheten, och när vi passerar spybar för andra gången, vem kommer då inte gåendes över vägen om inte självaste Morgan Alling?! Han verkade ha bråttom men det struntade jag i så jag skuttade fram och babblade en stund och han snackade om skåne och gamla flickvänner och när han skulle skriva en autograf letade han efter en penna i innerfickan på jackan och drog fram en svart tandborste. Men jag fick iallafall en autograf till slut.

Under lördagen tror jag vi sov halva dagen, åt kinamat till frukost mitt i stora staden, träffade Björn som dödade ballongen jag gav honom som jag fått från en fin byggnad en bit från drottninggatan också var vi dessutom en runda på söder för att leta kändisar där med, men den enda vi såg var Lena Endre och en klockren skylt. Vi åkte dessutom båt till värsta rikemansplejset och Louis goda vänner Texas och Fabian och kollade på film ett tag tills alla utom Texas stack till sjätte tunnan med Anna och några andra. Det var riktigt jäkla skitroligt, värsta medeltidsstället i gamla stan, en trappa ner med stenväggar och tak och alla som jobbade där hade medeltidskläder och det hängde lajvare där och en massa killar med långt hår. Haha vi träffade iallafall många... intressanta människor. Vi såg en kille som såg ut precis som Björn som jag snackade med, och det tog inte lång tid innan han blev skitfull eftersom han hade smugglat med egen dricka som han hade i fickan, sen tog han min sko under bordet haha. Senare satt jag och babblade med Louis om några långhåriga killars jobb, särskilt en, vi trodde att han antingen jobbade som städare eller med musik och jag träffade dom lite senare i kön till toaletten och kunde inte låta bli att fråga. Dom skrattade, men jag fick svar iallafall, han jobbade som sopbilsreparatör. Sen fick jag en kram också försvann dom.
Ännu några cider senare stack alla, även vi för att lämna bort Fabian, fast vi återvände till sjätte tunnan efter det, och drog även in till plejset bredvid som man kunde gå mellan, det var ett vikingaställe där jag inte kunde låta bli att fråga en kille om han brukat ha långt hår, japp det brukade han, och sen var diskussionen om allt igång. Hans vänner såg helt uttråkade ut, dom gillade nog inte skåningar. (Det gjorde däremot en kille på den nya versionen av spårvagn som vi åkt tidigare på kvällen, för jag fick åka gratis bara därför.)

Nåväl, sista dagen, söndagen, var vi med Björn på kungliga tekniska högskolan där dom tyvärr hade alla Sveriges lampor tända och dessutom takfönster, och med huvudvärk efter sjätte tunnan var det måttligt mysigt. Och jäklar vad folk skulle snacka! Nåväl, sen stack vi till gamla stan för att leta efter värsta najsiga boken "uppdraget" med en massa galenskaper till saker man ska göra, och tur eller tur, men vi hittade den. Sen åkte vi och hämtade mina saker i hans hem och sa hejdå till hans krabb-kräfta som jag fått döpa. Till Chelsea-Charles.
Sen åkte jag hem.

Det var iallafall riktigt trefligt.
Nu vet ni allt om den upptäcksfärden.
På återseende.

Kommentera här: