Rätt så bra dag ändå

Den här dagen har varit riktigt lång, men inte på ett dåligt sätt.
Hade någon frågat mig för en stund sedan när jag jobbade sist så hade jag svarat igår.
Jag har ju förvisso varit uppe sedan klockan 05.20 så det kan ju vara det.

Efter att ha jobbat fram till halv tre idag cyklade jag hem. I tjugo plusgrader och vinterjacka.
Jag övningskörde med pappa ett tag, vilket gick halvdant eftersom det var för krokiga vägar som jag inte är så bra på att köra på, då jag inte vet var jag har bilen, och han släppte sen av mig vid "Uddarp", i närheten av Bockeboda, och därifrån gick jag. Det var helt perfekt väder med helt perfekt miljö! Det var grönt och blommor överallt. Åtta kilometer och en timme och tretton minuter senare var jag hemma. Bara på grund av att det var så varmt i luften hade jag kunnat gå hela vägen tillbaka. Skogen där borta är helt oslagbar.



Dock reagerade jag när jag gick förbi slättängsskolan. Dom har förstört den! (Med andra ord: dom har renoverat den med nya ingångar, färgade glasrutor och satt dit cykelställ, planterat, gjort fotbollsplaner och införskaffat klätterställningar). Det är ju skitbra tänker ni. Men jag tycker dom har förstört den. Det kommer alltid vara gamla sunkiga härlöv för mig, med fem hundra miljarder minnen, både bra och dåliga. Jag tror aldrig jag kommer gå in i den skolan, jag vill ha kvar bilden jag har av allt. Klassen, lärarna, korridorerna, torget, klassrummen. Härliga människor och jävliga människor. Skolavslutningar och auschwitsresan. Allt det där är härlöv och inget jävla slättäng.

Och som vanligt slutar det med att inlägget inte alls handlar om vad jag tänkt skriva om från början.
Nu är man iallafall ledig i två dagar, och det kommer bli awesome!
Auf wiedersehen meine damen und herren

Kommentera här: