Att vara en tänkare har sina negativa sidor

Har ni någon gång tänkt på att vissa trottoarkanter ser ut som hemmastekta hamburgare? Bara en tanke..

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag klarar inte av att gå i samma gamla mönster och bara låta tiden flyga iväg utan att ha gjort något ordentligt. Men vad finns det egentligen att göra? Ja, visst, gå en runda. Men vart ska man gå som man inte varit förut? Vart kan man utforska nya platser? Jag är så trött på allt det gamla vanliga. Livet är för kort för att kasta bort, men frågan är ju vad man ska göra. Dessutom är ju allt tråkigt att göra själv. Jag har fått mig en riktig tankeställare, hur det fick till behåller jag för mig själv, men helt plötsligt blev allt helt annorlunda. Det finns inte tid till att fördriva tiden bara för att den ska bli fördriven. Fattar du hur jag menar?

Därför har jag dom senaste dagarna till och med funderat på att lägga ner bloggen och allt som har med dator och tv/film att göra. Negativt tidsfördriv. Men å andra sidan. Man kan behöva skriva av sig och må bra av komedifilmer. Men slut på att sitta vid en skärm bara för att tiden ska gå. Det finns viktigare saker att göra, som man mår bättre av. Jag läste en blogg för inte så länge sen, där en av Sveriges största bloggare skrev ett helt genialt inlägg om just det här, och det var en av orsakerna till att jag började fundera.

Och övningskört har jag gjort idag. Mamma och jag kom fram till att om jag inte får något jobb i sommar så ska jag plugga och köra bil så förbaskat mycket att jag har körkortet innan sommaren är slut. Mest bara för att det är bra att ha ifall något händer och för att många jobb kräver det. Inte för att jag ska köra runt för att jag inte orkar annat. Jag har fortfarande dåligt samvete varje gång jag sätter mig i fordonet för att övningsköra.

Nog predikat.
Godnatt.
1 Anonym:

skriven

Men kolla på äldreboenden klart du kan få ett jobb lilla vännen!!!

Kommentera här: