Herr Larsson har ingen sup

Alltså den här veckan har varit helt galen. Helt galen bara för att alla har varit helt galna. Och på så galet bra humör! Det har jag iallafall!
Som igår på lunchrasten satt jag, Caroline, Johanna och Emilie i klassrummet och lyssnade på en massa gamla låtar från "vår" tid. Excellence, Five, S club 7, Steps, Britney Spears och en massa annat. Fast till slut klarade inte jag och Johanna mer så vi satte igång annan nostalgimusik. Slipknot och Cradle of filth. Sen kom Dallo inskuttandes i klassrummet och satte igång opera tills vi gick sönder. Jag är väldigt imponerad över att hon kan sjunga så, men inte en massa okända tjocka tanter. Opera är inte min grej helt enkelt. Så Johanna och jag snodde tillbaka datorn igen och fortsatte med vår vrålmusik. Och när låten Pulse of the maggots med Slipknot spelas kommer den mest chockerande kommentaren från Dallo som fick oss att trilla av stolen:
- Det är rätt bra rytm i dom här låtarna, jag tror jag har börjat tycka om den här typen av musik lite.

Senare under eftermiddagen skulle vi ha redovisning i smågrupper, etiken, vilket var helt oseriöst för att alla var så trötta, till och med läraren som mest satt och fnittra hela tiden! Och vi fick en massa erkännelser också, som först var sanna, men sen bara blev en massa trams. Som att jag ville göra lumpen bara så att jag kunde sno en massa handgranater osv. Under rasten sen la sig Dallo över bänken av någon konstig anledning, och nyfiken som man är kunde jag inte hålla mig borta från att göra samma sak. Det såg nog ganska dumt ut. För klasskompisarna gick förbi och tittade som att vi inte var riktigt normala, och den andra läraren skrattade bara åt oss. Men vi är lite udda, Dallo och jag. Precis som att vi tidigare under dagen stod under trappan vid entren, något hoptryckt, och spelade piano. Tja, det stod ett piano där, så varför inte tänkte vi. Och vi fick en fin publik dessutom. Sen kom den lille vaktmästaren och hytte med näven och sa att:
- Nehej, här får ni inte stå och spela.
- Jaha jahaja sa vi och skuttade vidare.

Idag hade vi bara en lektion och slutade vid tolv. Fast en del treor stannade kvar på skolan för att dom skulle få tårta. O kakor, på en torsdag! Har ni tårta? Och ingen fattade hur jag kunde låta bli att äta den fantaaastiskt goda tårtan. Redan då började det spåra ur lite för mig och Ida, som snackade teman till skattjakten. Doktor mugg och Kalli Janka var några som nämndes. Sen traskade vi in till staden, gick till arbetsförmedlingen där jag talade med en trevlig man om att söka jobb i Danmark. Och det var riktigt najs, för att vanligtvis brukar ju vi svenskar vara väldigt tillbakadragna och står man i en kö är det ingen som pratar med varandra, inte förrän man kommer fram till sitt ärende. Men på arbetsförmedlingen var det precis tvärt om, för när mannen skulle förklara för mig var det folk i hela rummet som la in någon kommentar för att hjälpa mig. Och då hade jag samtidigt en låt från "Roy och Roger" filmen på hjärnan, där Roger sjunger om tjejen han är kär i och det är killar i overoler i verkstan som sjunger och blir äldre och äldre. Sen kommer det en massa tjejer och alla börjar dansa. Och Roger börjar dansa med damen som letar efter sin man som råkat åka med fel husvagn. Så då fick jag för mig att alla helt plötsligt skulle resa sig och börja dansa till den låten som skulle börja spelas upp i högtalare. Var lite JD över det, du vet killen i Scrubs som alltid lutar huvudet åt ena hållet och tittar upp när han dagdrömmer, vilket han gör näst intill hela tiden, och dessutom helt sjuka saker.


Nåja. Vi gick sen vidare, in till själva stan och gick runt i typ alla affärer för att värma oss och vi snackade om helt sjuka saker. Typ hur man kunde uttala figurerna i Star Wars. Som den där Jabbadahut fick vi till ett överlyckligt JA! båååda HATT, fast på norska. Haha sen missuppfattade vi allt och skulle gå i trappan på kappahl och först ta ett steg, sen två, tre osv. När man kom till att ta sex trappsteg så kände man sig ganska... vig. För att inte tala om löjlig haha. Och att skratta så fruktansvärt mycket fick man kramp i magen av, dessutom hade man träningsvärk sen dagen innan.

Ja just det, sen har jag kanske bestämt mig för hur min första tatuering ska se ut. Text + arm = storslaget! Mer säger jag inte förrns jag bestämt mig helt. Jag är sådär hemlighetsfull av mig, sorry.

Jag tror jag har glömt något. Nåja, här kan man inte sitta hela dan.
God afton och på återseende mitt herrskap.
1 Louis:

skriven

We're gonna need lots of gnomes...

2 Dallo:

skriven

Inte höll du väl på att trilla av stolen? Det är väl helt normalt att både gilla opera och AHHHHH-musik? Eller:O Du o jag är inte normala:D Sa hon o skuttadde vidare!

Kommentera här: