2009

Då var det ett nytt år!
Det blev ett annorlunda nyårsfirande denna gången, första gången jag inte umgåtts med familjen och deras vänner..
Nej, jag och Stoffe drog hem till herr Andersson (fbu) som bor mitt ute i ingenstans. Även några andra av deras vänner var där. (Och en hel drös med femtonåringar som var med Anderssons syster.)
Riktigt najs faktiskt, fast en del drack ju för mycket och skulle stagediva i en säng, taket blev golv, Andersson tog skatt på skinka och misslyckades halvt med att skjuta raketer.
Och nyårslöftet hade man ju tänkt ut för länge sen. Jag vet att det är många som är emot det, men jag gillar utmaningar, och det var faktiskt ganska så jobbigt under slutet av året att inte kunna äta godis och liknande, får se om jag står ut ett år till. Enda skillnaden i år är att jag faktiskt äter choklad. Annars är det ett stort nej till kakor, chips, snabbmat, glass, läsk, ja allt det där som jag hade de första sex månaderna förra året.

Jul har man också firat ja, med mammas släkt.
Visst, lite ombyte skadar ju aldrig, men att fira jul hemma hos oss... det funkar bara inte.. Absolut noll julkänsla. Fast vi hade trevligt ändå. Vi slängde fram couronnespelet för hela slanten (och hade sen att göra resten av veckan) med tanke på att brorsan var hemma.

Annars har man spenderat större delen av lovet hemma hos Stoffe. :)
Blev dock sjuk inatt när vi kollade på en film om Johnny Cashs liv, förkylning för hela slanten, så nu sitter man hemma och känner sig måttligt vandaliserad. Jag vill vara frisk.

I natt hade jag en dröm, och jag tror faktiskt att jag kan tyda den! Iallafall en del av den.
Okej, såhär var det. Det var ett hus, fast inga väggar utan bara stommen eller vad det heter, och jag höll på att bygga huset. Sen var de fyra musketörerna i en affär och stod och kollade på hårfärgningsförpackningarna också var Mugg-Alm en av tjejerna på omslaget, också en tjej som gick på fbu för länge sen. Och när vi är på väg mot utgången så står två befäl från flygvapnet och några ungdomar i uniform i kön och hälsar på mig, och då har jag också uniform på mig helt plötsligt och fattar inte hur det gick till.
Jag vet att det hände fler saker i drömmen, men jag kommer inte ihåg vad.
Det enda jag kan komma fram till är att jag saknar det militära, för jag har haft många såna drömmar på sista tiden. Och det är ju sant. Jag är helt rastlös!!! Längtar tills man ska ut i skogen och kriga igen. Jag är konstig.
Någon som har någon aning om vad huset betyder får gärna dela med sig av sina teorier.

Det här var med stor sannolikhet det mest dryga blogginlägget jag någonsin skrivit, ber om ursäkt för det. :P
Men men, snart är jag frisk och kan börja tänka.. uhm.. så som jag tänker, igen.


Och bilderna.. tja.. tänkte mest att det var lite uppiggande.


God afton och på återseende mitt herrskap.
1 Dallo:

skriven

Nämen nu var jag visst här igen:) Jag väntar..

Kommentera här: