Om en vecka är det 100 dagar kvar till studenten!

Jag har längtat så mycket till utbildningsmässan att det förmodligen inte är ens hälften så storslaget som jag fått för mig att det kommer vara. Men efter en kort titt på lappen om vad morgondagen kommer bestå av, så ändrar jag tillbaka till att, jo, det kommer bli helt fantastiskt! Ungefär allt jag vill göra efter studenten finns med på ett litet A4-papper. Arbeta i USA eller Australien eller något annat land, polisyrket, en framtid i försvarsmakten osv.
Haha med stora bokstäver! Var precis inne på utbildningsmässans hemsida och klickade in mig på Blekinges flygflottiljs hemsida för att där mötas av en text om sommarkurserna.
Och det här är vad jag fann. Bilderna är dock från 07, inte 08.
http://www.mil.se/sv/I-Sverige/Utbildningsforband/Blekinge-flygflottilj-F-17/Sommarkurs/

Inte nog med det, imorgon ska jag även hjälpa Angelica med hennes historiauppgift om andra världskriget.
Har det gått så illa att man mer än frivilligt tar på sig skolarbete, då är det enda jag kan komma fram till att vi behöver historia B på vår skola.

Just nu spelar dom Ebba Grön - Die mauer på radion.
"Halt! Här får ingen passera, här kommer ingen förbi. Kommer aldrig över nån mera, så gå är du snäll om ditt liv är kärt. Över taggtråden såg jag min livskamrat, Susanne stod och gestikulera. Vi har gått här i tjugo år snart, men med en k-pist är det svårt att diskutera..."

Anyways.
På fredag ska jag, Ida, Angelicus (och kanske Dallo) ut.
Grand för att vara exakt.
Fler som ska med?

Kan ju även nämna att vi äntligen fått våra efterlängtade studentmössor. Nu känns det att det inte är långt kvar!

Jag har ju lovat att jag ska uppdatera om skidsemestern, och det kommer. Så småningom..
Ikväll faktiskt. Det kan jag tumma på.
På återseende mitt herrskap.
1 Johanna:

skriven

Jag hänger kanske på! Får se ;)



Fått våra studentmössor? Pyttsan heller, inte jag :(

2 Dallo:

skriven

Om du vill får du hemskt gärna hjälpa mig med min historia hemtenta också! Jag fattar ingenting...:D

Kommentera här: