Jul för hela slanten

Nu var det jul igen!
Igår firade vi med pappas släkt här hemma.
Två fastrar, fyra kusiner, fem kusinbarn plus tillhörande sällskap. Här var över tjugo personer.
Men det var riktigt najs, inte varje dag man träffar folket som är spridda lite överallt i skåne.
Bilden är från förra året by the way, men kameran var utan batterier så jag får antagligen bilder från kusinbarnet Emma om någon vecka. Håll ut.

Idag var det julfirande i Broby. Först hos mormors syster med man plus den inte mycket mindre släkten tillhörande mammas sida. Jesper, Kasper och Ludvig med föräldrar bland andra.
Sen körde vi rally hem till mormor och kollade på Kalle Anka och fikade, åt mat, spelade spel, åt en gång till, öppnade julklappar och pregade sen ner ännu lite till mat tills man kände sig "knäppa-upp-byxorna-mätt" som jag brukar kalla det.

Fick mest flytta-hemifrån-grejer som handdukar, glas, bestick, potatisskalare och en äggklocka i form av en ko. Jag kommer ihåg för några år sen när vi firade jul hos farmor och man tyckte det var så fruktansvärt dötrist att se föräldrarnas vuxenprylar i deras paket. Nu när man själv snart ska flytta hemifrån är det riktigt najs att få grejer som man omöjligt klarar sig utan när man bor själv.

Fick med mig ett paket från M när jag stack i morse, som han bad mig öppna när jag var hos mormor, och det var halsbandet på bilden under. Mjau.



Nu är det hans palats som gäller.
Någon som vill hänga på ut imorgon kväll till banken så bara skriv.
Puss och kram och
GOD JUL