Godnatt

Jag kommer inte ihåg vad jag har att skriva om. Så.. jag bara skriver om något.
I torsdags fick jag med Ida till min mormor, som var i Afrika, så vi hade hela stugan för oss själva mitt i skogen vid sjön utanför Broby. Så när vi kommit fram till slutdestinationen Broby invaderade vi Hövdingen och promenerade sen hela vägen till Tydinge, och vi dog några gånger på vägen för det var så hiskeligt varmt.
Sen fördrev vi tiden genom att ligga på gräsmattan utanför den lilla röda stugan på mormors tomt och snacka och irritera oss på fåglar som lät likadant och aldrig gav upp, och undrade vart universum tog slut. Också kollade vi i en pärm med ritningar på kläder som jag gjort tillsammans med mormors grannar Tove och Kajsa för några år sen. Kom bara och tänka på allt man gjort i den stugan på den tiden. Vi brukade leka Bert, Ulla, August och Lotta. Jag var Bert, pappan i huset med en gammal äcklig chiquita-huvtröja, Tove var Ulla, min fru som alltid hade en halsduk och en äcklig fluffig mössa, Kajsa var August, vår son, med en keps full av målarfärg och en medalj runt halsen, också Louise (en barndomskompis) spelade min syster Lotta. Och den familjen var helt galen. Jag brukade ge August öl och när det "ringde" svarade närmaste människa och om det var till Lotta skrek man "LOOOOTTTAAAAAA" och kastade iväg telefonluren för att därefter hoppa runt i soffan. Vi gjorde även en egen postlåda gjord av en gammal kakburk och massa brun tejp som vi skrev "endast reklam" på, och trot eller ej, men vi fick faktiskt post ibland.
Sen efter några timmar när det blev kallt tog vi på oss tre ton kläder, blandade saft, fyllde en kasse med ved och tog med oss en massa mat osv och gick på jakt efter en grillplats. Vi gick bort till festplatsen, där Dallo och jag var på countryfestival i höstas förövrigt (saknar det fortfarande), och frågade några gubbar. Dom sa att det precis hade börjat med bingo inne i danslokalen och om vi hade varit där tio minuter tidigare så hade vi kunnat vara med. Haha tänkte vi. Men dom visste vart grillplatsen fanns, så dit skuttade vi. Det gick till och med att tända en brasa, trots att jag råkade slänga in en enorm träbit och förstöra den fina pyramiden jag hade byggt. Sen satt vi där och grillade korv och tog en massa fula bilder och skrattade tills vi hade kramp i magen. Vi döpte den sista korven till Franz, som ingen orkade äta upp, och han blev först fotomodell, sen exploderade han och brann upp. Och när det var riktigt kolsvart kom det en massa ungdomar som vi jämförde ljudnivå med med femhundra miljarder ankor på sjön med. Ankorna vann.
När vi sen var på väg tillbaka till mormor tvingade jag in Ida i byggnaden där gamlingarna spelade bingo, för att gå på toa. Det var fullt med människor, och på scenen satt en gubbe och sa typ "fyrtiofyra. fyra. fyra. femtiotvå. femma. tvåa." Haha vilket trist jobb. På väg ut kunde vi inte låta bli att kolla på alla vykort med dansbanden som spelat där inne genom tiderna, vi hittade (som vanligt) inte en enda snygging.
Sen på kvällen när vi bäddade sängen var det en ENORM spindel på kudden så jag fick en hjärtattack och Ida skulle försöka jaga ut den, men då kröp den in i kudden, och efter att Ida skakat ut den igen hittade vi inte den. Den satt säkert och stirrade på oss hela natten.

I fredags gick vi upp en halvtimme innan vi gått och lagt oss, för att därefter traska in till Broby och ta bussen till staden.
På eftermiddagen kom min kusin Christer och hans tjej Camilla och deras son Hannes hit, så vi åt och snackade. Jag försökte göra en tårtliknande grej, iallafall kanterna med grädde. Blev.. spännande. På kvällen skulle jag, Ida, Angelica, och kanske Emilie och Johanna ut på Grand, men det slutade som det brukar. Jag och Angelica, haha, men det var roligt! Köpte inte nån dricka, fick en som hette Joakim att bjuda på shots och grejer, muahaha. Det var han, hans icke bror Micke som såg ut att heta Mark och komma från Schweiz, Samuel och en jag trodde hette Tim och som hette Timmie. Första gången jag haft rätt!! Haha sen inatt när jag kom hem så somnade jag mitt i maten, vid halv fem, och vaknade klockan åtta av att mobilen ringde, gick sen upp och la mig, utan att ha någon kudde, som på något märkligt vis hamnat i soffan utanför mitt rum, sen sov jag till klockan fyra på eftermiddagen. Den här dagen har alltså inte bestått av så väldans mycket. Övningskörde borta vid högskolan, får inga motorstopp längre! Woho! Körde dessutom i fredags med bror och Andrea på A3. Broren körde först runt överallt. Sen körde jag hem och krockade inte med sidorna på garaget.
Nej nu skriver jag bara om en massa nonsens. Strunt samma. Jag såg slutet av "Jesus Christ Superstar" som gick på tv idag dessutom, jag fattade absolut ingenting. Nu ikväll har jag bara städat rummet och sprungit en runda, det var najs så sant som jag heter Leif Pagrotsky.

På återseende mitt herrskap

Kommentera här: