Hurra för kapten Spoling

Vilken förfärlig dag. Jag hade hellre jobbat än varit hemma idag. Allt gick ju så lååångsaaamt.
Sov till två, också hade vi ingen mat hemma så jag fick gå till willys på tom mage. Sen kommer jag inte ihåg vad jag gjorde resten av dagen. Eller jo just det. Letade jobb. Men det känns som att jag sökte allt som gick att söka igår, så det blev bara ett mail skickat. Men man blir ju nästan deprimerad av att sitta inne hela dagarna. Jag vill ut. UT. Inte på området. Liksom verkligen vara ute i naturen, i mitt andra hem. Imorgon blir det ännu mera innesittande för jag har massor av skolarbete som ska vara klart snart, men jag orkar verkligen inte. Projektarbetet tog all min egergi och påsklovet gav mig ingen tillbaka, tyvärr.

Fast lite gladare blev jag nu ikväll eftersom jag kollade på den mest älskade teatern genom tiderna. "Den stora premiären" från Fredriksdalsteatern. Eva Rydberg och Ola Forssmed blir man ju bara förälskad i varje gång man ser den.

Dessutom är det mindre än tre veckor tills nästa besök i stora staden Stockholm med mamma och Camilla. Jag vet inte riktigt vad det var vi skulle göra. Kolla på en musikal eller nåt. Och medeltidsstället i gamla stan med Louis, hoppas jag. Mitt absoluta favoritställe i Stockholm numera. Nåja. Vänta nu, har jag ens skrivit om förra besöket i Stockholm? Måste kollas upp. Om inte så får jag snickra ihop några ord om den resan inom kort.

På återseende mitt herrskap
1 Louis:

skriven

Shit yeah, Sjätte Tunnan, here we come!

Kommentera här: