Det här också

Upptäckte efter att ha publicerat den förra bloggen att jag glömt massor, eller inte massor, men en hel del som jag gjort sen jag skrev sist!

Först och främst var ju Jacke och Andrea hemma hela helgen. Det var najs, fast jag hann inte träffa dom så mycket.

Sen har jag ju Camo camp att skriva om, som jag var på för ett par veckor sen, bara för tjejer på F 17 som ville prova på lumpen under några dagar. Vet inte riktigt om det var min grej att bara va tjejer på ett sånt ställe haha, men det var sjukt roliga saker vi gjorde iallafall. Första dagen, vi lärde känna varandra, ritade sjukt fula bilder på en blomma, ett fordon, ett djur och vår förebild, som vi sen skulle berätta om och på ett eller annat sätt koppla ihop med oss själva. Vi fick även en orienteringsnummerlapp som vi skulle fästa på magen, annars skulle insatssoldaterna köra ut oss. Nummer 81 här då va. Vi blev även indelade i olika plutoner, jag hamnade i pluton tre, och hade befälen Totte, Sara och en som jag glömt namnet på. Därefter åkte vi till Kristianstad för att vara på pliktverket. Haha sen att Alexander från Jönköping var där samma dag för att mönstra.. alltså.. Hur stor är sannolikheten egentligen?
Andra dagen började vi med sjukvård, hade HLR och fick intyg på det. Därefter sprang vi hinderbanan, sjukt roligt som alltid. xD På eftermiddagen hade vi självförsvar på fotbollsplanen, och jag skojar inte när jag säger att det var kul!
Senare under dagen drog vi ut i fält, var sjukt slappt, (men de har sagt att det ska bli hårdare på steg två, vi var på var steg ett). Vi bara slog upp tältet och fixade förläggningen. Åt korv med bröd och gick och la oss.
Dagen efter slängde vi ner tältet och alltihop för att därefter traska tillbaka till F 17. Vi genade över startbanan.
När vi var inne på flottiljområdet igen fick vi några uppgifter, bland annat avståndsbedömning. Sen kletade vi in maskering i ansiktet och gick in i skogen, efter en stund började det skjutas och vi slängde oss på marken för att därefter springa upp för en backe och några hundra meter till. Synd att man inte haft ett vapen så man kunnat skjuta tillbaka där, hah.
Nästan tillbaka på kasernen tog vi en snyggvebild på oss alla i pluton tre. Synd att vi har de fula nummerskyltarna på oss, annars hade det varit en klockren bild.

Snyggvegänget



Resten av dagen bestod av materialvård, sjukvård med bårar och grejer, tips på träning inför mönstringen och lite känslosnack (?) med kustjägaren Totte.. ^^
Sista dagen var det bara städning och återlämning av materiel som gällde, därefter åkte jag hem med FVRF bussen. Träffade Klingborg och dom andra, dom hade tydligen haft en.. ähum.. torr och trevlig övning. ;)

För en liten stund sedan fick man reda på att min kamera ligger på OKQ8, cirka 700 meter härifrån, och jag kan inte få tag på den förrän imorgon, JOBBIGT.

Sen skulle jag ju egentligen till marinbasen imorgon för att intervjua värnpliktiga, men det sket sig eftersom de värnpliktiga tydligen hade för mycket att göra då.. Nedrans..

Nej nu får man väl gå och göra något vettigt.
På återseende mitt herrskap.

Kommentera här: