Nedräkning. Femton dagar kvar!

IKEA blev det i söndags ja.
Man ville mest bara gå och plocka ihop halva affären och flytta in alla saker i en egen lägenhet. Blev sjukt inspirerad av att gå runt där. Har du sett filmen "Tre systrar och en mamma"? Isåfall kommer du kanske ihåg Millys lägenhet? SÅ vill jag bo! Hon har verkligen den ultimata lägenheten!
Kan ju även nämna att jag skulle göra te efter vi kommit hem. Brukar vanligtvis värma vattnet i mikron och sen lägga i metallsaken med teet i. Mamma föreslog att jag istället skulle lägga i metallsaken innan jag värmde vattnet. Sagt och gjort. Saken är ju bara den att jag har fiskminne. Så när vattnet knappt en och en halv minut senare är klart tar jag ut metallsaken med händerna och saaaatan vad varmt det var!! Fick två snygga runda gropar på tummen och pekfingret och satt resten av kvällen med handen i iskallt vatten.

Nationella provet i svenska b som vi hade tidigare idag gick väl hyfsat. Hoppas jag. Skrev ungedär fem sidor om växthuseffekten. Var rätt najs att vi inte hade fler lektioner, så det blev till att traska in till staden med Ida.

Ja just det. Igår var vi i Lund/Malmö också ja. Dallo och jag åkte till teaterhögskolan i Malmoe för att snacka med några skådisar, ställa frågor, titta på deras scen och bläddra egenom ett album med bilder på elever som gått på skolan. HAHA Johan Ulvesson med långt blondt hår på 70-talet eller när det var. xD Och Johannes Brost osv. Vart många snyggingar där hahaha..
Sen snackade vi fjortisstockholmska hela vägen till stationen och fick säkert en och annan att tycka att vi var helt dumma i huvudet, särskilt när våra konversationer lät såhär:
- Asså. Kollar han på mig?
- Va? Vem?
- Han. Bakom oss.
- Eh. Aa. Jävla peddo.
- Asså. Aa.. Så jäävla pinsamt.

eller

- Du? Vet du? Jag får bara 30 000 i månaden.
- VA? Bara 30? Asså. Jag får 50. Och det är sjukt lite.
- Aa. Jag vet. Asså. Vad får man för 30 liksom? Så jäävla pinsamt att ha så billiga kläder.
- Aa.. Eller hur?! Typ. Man handlar ju bara på NK. Och komma dit med 30 000, vad får man för det liksom? En jacka. Ofta man bara har EN jacka.
- Aa. Pappa är ändå advokat. Han jobbar mycket i Hollywood. Man väntar sig ju ändå liiite mer än 30. Det är så jävla pinsamt!

Haha tidsfördriv. Också kul att se folks reaktioner. xD

Så efter att ha tagit en bild på en engelsktalande kvinna framför stationen åkte vi till Lund för att gå runt i universitets olika byggnader. Dallo och jag gick och samlade på oss lappar om språkkurser och snackade med en förvirrad tant som gick runt och mumlade om baltiska länder eller nåt.

Måste nämna också att jag blivit SJUKT motiverad till att träna. Och trots att jag inte kan laga mat, vilket Louis kan intyga, så funderar jag på att åtminstone försöka laga något som står i tidningar om att sänka kolesterolvärdet osv.
Ida och jag ska gå på ett pass som gymmet har på måndag. Kommer inte ihåg vad det var för något, men bara det är träning så funkar det bra för min del. Förutom det totalt utmattande passet förra onsdagen så har jag inte tränat sen jag blev påkörd. Får ta och skärpa till mig nu!
Ännu en sak som Ida och jag ska göra är att träna självförsvar. Det kommer bli sjukt najs!
Hahaha sen har vi ju linedancen som Dallo, Ida och jag skakade hand på att gå på efter helgen i Tydinge med Dallo, Eddie (så får man kanske inte kalla honom?) och reportern. Det ska bli minst sagt... spännande. xD

Jag har ju glömt att nämna skytten i lördags! Ak4 för hela slanten! Och de var la gött! xD Och det gick riktigt bra faktiskt. Fast missade fyra skott med cirka fem centimeter från de gröna gubbarna (hyssarna), så jag vann inte. Det gjorde Alm. Fast det gjorde han rätt i för jag vill inte ha någon kalkonjäkel.

Usch nej här kan man inte sitta hela kvällen. Kanske man skulle ut och springa en runda..
God afton mitt herrskap
1 Dallo:

skriven

Haha Eddie det var det nya namnet:D Vackert värre, dock tror jag att jag gillar Edward mer;)

Kommentera här: