Griseknoen doesn't live here anymore

Alltså.. har det inte blivit lite löjligt? Men bloggande och allt, för den sakens skull att det är ett mode?
Jag kom och tänka på det för några veckor sen, (visst, kanske lite sen på det..)
Jag började med bloggandet för två år sedan ungefär, på lunar (som jag äntligen gjort mig av med), vilket på den gamla goda tiden kallades för dagbok. Men nu, när man istället skriver på en sådan här sida så har det ju blivit något helt annat. Folk begränsar ju sin vardag, mår dåligt om de inte får åtminstone ett tillfälle om dagen till att skriva i sin blogg.
Blondinbella, den kändaste bloggaren i Sverige va? Men vem är hon? Hur blev hon känd? För att hon spenderar många tusen på kläder varje månad, för att hon har toppbetyg och kommer bli något viktigt när hon blir stor? I don't get it. Jag har inget emot själva henne, hon är säkert... trevlig. Jag förstår bara inte varför alla känner något tvång till att dagligen gå in och läsa vad hon skriver.
Och vem kom på den lustiga idén med dagens outfit? Seriöst, vem fan bryr sig om vad du har på dig? Så att alla läsare kan gå och köpa exakt samma saker och bli precis lika tuff? Nej, jag är inte lika negativ som jag låter, jag förstår bara inte varför det gått till en sådan enorm överdrift. Skriv när du har något att skriva om eller när du behöver skriva av dig istället för att skriva om en massa nonsens fem gånger om dagen för att det är modernt.

Jaja, annars då.. nedräkningen fortsätter. Vi är väl ett antal som har stenkoll på hur många dagar det är kvar nu. Och nu, mina damer och herrar, så är det bara tio dagar tills vi far till den stora staden. It's gonna be awesome!

Kan ju ta och skriva om i lördags också. Efter att ha pluggat ihjäl mig halva dagen åkte jag till Cederqvist, som jag träffade på F 17 när jag praoade där för exakt tre år sen. Han gjorde lumpen då, jisses, känns som femhundra år sen..
Iallafall. På bussen dit fanns bland annat skolans it-tekniker och en man som gick ut vid en hållplats och kissade i flera minuter så att resten av befolkningen på bussen tittade åt olika håll för att slippa se på, eftersom han bokstavligt talat stod mitt framför ögonen på oss.
Senare under kvällen, hos Cederqvist, spelade vi nåt super mario spel där man skulle köra rally. Haha jag var sjukt kass i början och kom sist, han vann nästan hela tiden. Fast sista omgången vann jag och han kom tvåa. Moahaha. xD
Sen satt vi halva natten och kollade på film. Någon SJUKT lustig som handlade om några olika personers liv typ i London. En man som påminde om Earl i "My name is Earl", skitkonstig. Sen en indier på ett apotek och en kvinna som jobbade där med honom, hennes kompis som började jobba som strippa osv. Haha alla var helt weird. Också var det en annan film, sån riktigt jobbig film där det var en hjälte mot typ sju miljoner gangsters och allt han gjorde visades i slowmotion också gjorde han en massa ninjagrejer och sparkade på en dunk med bensin så den flög upp mot killen han ville döda, sen sköt han på den så den exploderade medans han lugnt gick därifrån. I slowmotion. Självklart.
Sen vid två på natten kolla vi på "Det våras för rymden". Den var dålig, tyvärr.. Hade högre förväntningar på en Mel Brooks film.

Ja sen igår övningskörde man med pappa igen. Han har börjat acceptera att jag inte är självlärd så vi skrek nog inte en enda gång på varandra. xD Blev väldigt många korsningar, stopskyltar, mycket gasa/bromsa/backa. Just vad jag behöver träna på, men det går faktiskt bättre.. mycket bättre till och med. Lyckades faktiskt köra in i garaget utan att varken dra staketet med mig in eller köra rätt igenom och hamna på andra sidan garaget!

Idag kom jag på att jag ska till P 7 på torsdag för att göra en intervju med värnpliktiga till tidningen jag gör i projektarbetet. Är jag nervös? JAAAAA! Jag har ju knappt förberett några frågor att ställa till dom. Hur ska det här gå?

Haha kolla på det här klippet säger jag bara. Är du inte på bra humör så blir du efter att ha sett detta.



På återseende mitt herrskap.

Kommentera här: