Och snart var det jul

Nu var det ett tag sen man skrev sist.

Dock kan jag inte påstå att det hänt så hemskt mycket sen sist.
Övningen på F 17 var ganska så trevlig. Hade HLR utbildning, flygplanigenkänning, besök på räddningsplacet och lite sådär.

Också kan jag med lättnad tala om att praktiken äntigen är över. Och tillbaka till skolan är man.
Trots att lärarna direkt slängde på en massor med uppgifter att göra fram till jullovet gör det ingenting. Har hellre matte B dygnet runt än stannar en vecka till på praktikplatsen. That's it.

Idag var klassen inne i staden och åt på restaurang. Dessutom var vi och spelade bowling!
Jag, Dallo, Elin och Jonas på en bana. Jonas, altså läraren, vann stort, han krossade oss totalt. Men man kom åtminstone tvåa.

På söndag kommer broder Jacob antagligen hem. Det blir najs.
Det blir kanske till att inhandla julklappar de kommande dagarna också, jag har bara köpt en än så länge. Vanligtvis väntar jag till dagen innan julafton, men jag har lärt mig att det kan bli ganska så stressigt, därför undviker jag det denna julen.

Nej jag vet inte om det har hänt så mycket annars. Avslutning med FBU i tisdags. Vi lyssnade lite på några farbröder, åt, fick tillbaka utbildningstesten och hade utvärdering av detta året.
I onsdags hade vi en så kallat hälsodag i skolan. Det handlade mest om "don't drink and drive" där Pelle Polis var på besök, vi kollade på en film om några som drabbats och lite sådär.

Igår var det lucia. Luciatåg på skolan var det bland annat. Efteråt fick man pepparkakor och glögg vilket Frida spillde ut över sig själv och Dallo. En stund senare spillde Alm ut en del av Nellies glögg. Dagens ungdomar. Men pepparkakorna var goda.


Jaha, vad ska man då göra i helgen?
Träffa Dallo och kolla på bonusmateriellen till Beckfilmerna som jag fick för ett par dagar sen.
Sen tänkte jag, som sagt, leta lite julklappar och sen får man se vad som händer.

Godafton.

Kommentera här: